Masz pomysł na biznes

Masz pomysł na biznes? Świetnie! Ale co robić dalej? Jeżeli nie wiesz, to najlepiej będzie skonsultować się ze specjalistami. Oszczędzisz dzięki temu czas i pieniądze.

Pomysł na biznes to dopiero start. Dalej należy policzyć czy biznes się opłaci, przeanalizować konkurencję, sprawdzić czy będą klienci, określić cele firmy, wybrać formę księgowości, przygotować logo, stronę, sklep, materiały reklamowe i można zaczynać! Jednak nie zawsze warto robić to samemu. Twoi klienci będą ufali Tobie i Twojej wiedzy i umiejętnościom. Ty zaufaj specjalistom.

Przygotowując się do otwarcia działalności warto pomyśleć o konsultacji przynajmniej z księgową. Obecnie istnieje sporo systemów wirtualnej księgowości, ale jeśli temat jest dla Ciebie nowy to zanim złożysz wniosek o utworzenie DG w Urzędzie, dowiedz się, jaki system bankowy wybrać, jak wystawiać faktury lub rachunki, czy potrzebujesz kasę fiskalną, do kiedy masz składać dokumenty, ile kosztuje zatrudnienie pracownika, jak zawierać umowy o pracę, zlecenie, dzieło. Wszystkiego możesz dowiedzieć się od dobrej księgowej/księgowego na konsultacji. Przekazując swoją księgowość dla biura zyskujesz pewność, doradztwo, zabezpieczenie (biura księgowe są ubezpieczone). Będziesz wiedzieć czy być VAT-owcem czy nie. Nie będziesz się martwił JPK. Plusów naprawdę jest wiele.

Kolejnym specjalistą powinien być doradca biznesowy. Taka osoba sprawdzi, czy Twoje założenia mają sens, powie co jeszcze można zrobić z Twoją działalnością (cross-selling, pomoc w tworzeniu nowych produktów), opracuje plan rozwoju, zbuduje strategię marketingową, powie kim są Twoi klienci i jak do nich docierać, pomoże określić ceny produktów i usług, oceni wszystkie koszty rozpoczęcia i prowadzenia działalności, doradzi w sprawie dotacji.

Doradca marketingowy lub agencja reklamowa zrobią dla Ciebie logo, materiały reklamowe, stronę www, sklep internetowy, szyldy reklamowe, oklejanie pojazdów, przygotują ofertę. Pomogą dobrać Ci narzędzia potrzebne do udanej sprzedaży i zaczną promować Twoją firmę od początku jej istnienia.

Wszystkie te kroki warto zrobić przed założeniem własnej firmy. Stworzenie strategii rozwoju, strategii marketingowej, identyfikacji wizualnej – to wszystko trwa co najmniej miesiąc. Można zrobić to szybciej, ale realnie warto zakładać taki czas. Konsultacje ze specjalistami pozwolą Ci zacząć działać pełną parą od początku istnienia Twojej firmy. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i trudnych sytuacji. Pamiętaj, że lepiej stracić pieniądze niż czas. Środki zainwestowane w specjalistów będą mogły szybko się zwrócić, jeżeli postanowisz zrobić wszystko własnymi siłami, metodą prób i błędów, to straconego czasu nikt Ci nie odda.

 

 

© All rights reserved